حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی

 

حمل هوایی بار یکی از امن ترین و سریع ترین راه های ترخیص کالا و واردات کالا می باشد. حمل هوایی بار، راهی امن و سریع اما پرهزینه است؛ به همین دلیل بیشتر در مورد کالاهای حساس یا گران قیمت به کار گرفته می شود.

در واقع با توجه به روش های مختلف حمل و بسته بندی کالا، هزینه حمل هوایی بار نیز متفاوت است؛ بنابراین شما به عنوان یک تاجر اگر مایلید که از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده کنید می توانید از گمرک مورد نظر بخواهید که کم هزینه ترین روش حمل و بسته بندی کالا را به شما پیشنهاد دهد و سپس با توجه به شرایط خود، میزان بودجه ای که برای حمل کالا در نظر گرفته اید و نوع کالایی که خریده اید؛ مناسب ترین و بهترین روش ممکن را انتخاب کنید.

 

شركت حمل و نقل بين المللي نوارا  ترابر آسیا  در این روش از حمل که مبنای سرعت و دقت بیشتر مورد نظراست با استفاده از قرارداد های همکاری با خطوط هوایی خارجی ، قابلیت جابجایی محمولات مختلف را به ایران و سایر کشورها و بالعکس داراست .

 

مزایای حمل و نقل هوایی :

 

مهمترین رکن حمل و نقل هوایی مسیر امن حمل و سرعت آن است که نسبت به حمل و نقل دریایی و زمینی بسیار سریع تر و امن تر می باشد .

به دلیل بالا بودن ایمنی حمل و نقل هوایی احتمال آسیب به کالا نسبتا کمتر از انواع حمل و نقل می باشد .

 

معایب حمل و نقل هوایی :

 

بزرگ ترین مشکل این نوع حمل و نقل هزینه ی بالای آن است که معمولا مانع استفاده از این نوع حمل و نقل کالا می گردد . در صورتی که هزینه ناشی از تاخیر ، در رسیدن کالا به مقصد بیشتر از صرفه جویی ناشی از هزینه حمل و نقل دریایی و زمینی باشد استفاده از این روش حمل و نقل به مشتریان و صاحبان کالا توصیه می شود .

معمولا حمل و نقل هوایی برای کالاهای نسبتا کوچک و با ارزش بالا استفاده می گردد و برای کالاهای حجیم ، بزرگ و سنگین حمل و نقل زمینی و دریایی توصیه می شود .

 

استاندارد كردن بسته بندي ها براي حمل هوائي 

 

استاندارد نمودن وسايل و تجهيزات مورد استفاده براي حمل كالا در ترابري هوائي در سطح جهان حائز اهميت است و نقش بسيار مهمي در صرفه جوئي هاي مالي و زماني دارد. خطوط هوائي عضو ياتا يك رشته واحدها يا وسايل بسته بندي (گشتبار UNIT LOAD DEVICE) را فراهم و تأمين نموده‌اند تا مبادله كالا در فرودگاههاي مختلف در سراسر جهان با سهولت انجام پذيرد تخته بندهاي توردار يا PALLET NET  اجازه ميدهند تا بسته هاي بار به تناسب انحناء و خم هائي كه در محفظه هاي بار هواپيما به تبعيت از شكل بدنه آن وجود دارند، بارگيري و بارچيني شوند.

انواع ديگر در واقع بارگنج ها (كانتينر) هائي هستند كه بعضاً شكل هندسي منظمي ندارند و بالاخره بارگنج هاي مخصوص حمل بار هوائي كه از بارگنج هاي معمولي كوچكترند.

 

ابعاد متعارف و مجاز اين وسايل، ظرفيت بارگيري، وزن خود وسيله يا گشتبار و بالاخره شماره يا كد و حروف اختصاري اختصاص داده شده به هريك از آنها در كنار آنها نوشته شده است و با توجه به اين اوزان و مقياس هاست كه مي توان تشخيص داد كدام نوع براي چه نوع هواپيمائي مناسب و در آن قابل بارگيري است.

 

راهبارنامه هوائي  AIRWAY BILL

 

راهبارنامه هوائي يا چنانكه مصطلح است بارنامه هوائي صرفاً در موارد زير بكار ميرود :

براي حمل يك محموله منفرد مجزا و محموله تلفيقي كه به صورت يكجا جابجا مي شوند، تلفيق گر-كه در واقع همان بار فرابر هوائي است بايستي راهبارنامه داخلي HOUSE WAYBILL خود را صادر نمايد.

راهبارنامه يا بارنامه هوائي بارنامه اي غير قابل معامله است مركب از سه نسخه اصلي و شش نسخه رونوشت (كپي).

 

اهميت راهبارنامه هوائي

 

راهبارنامه مهمترين سند حمل است كه توسط حمل كننده و يا نماينده مجاز او صادر ميشود و حاوي نكات زير است:

  • سندي است محكم دال بر انعقاد يك قرارداد حمل
  • دليلي است بر دريافت كالا براي حمل
  • سندي است براي اظهار كالا به گمرك
  • راهنمائي است براي كاركنان خط هواپيمائي در مورد نحوه حمل و تحويل و تحول كالا
  • اعتبار راهبارنامه از لحظه امضاء آن توسط طرفين شروع ميشود و با تحويل محموله به گيرنده مندرج در آن خاتمه مي يابد.

 

شركت حمل و نقل بين المللي نوارا  ترابر آسیا  اکنون دارای هواپیمای ویژه ای از چین که مستقیماً از فرودگاه گوانگژو به فرودگاه بین المللی سلیمانیه و فرودگاه امام خمینی ایران – تهران فرود می آید و این بدان معنی است که محموله  شما در طی 11 ساعت حمل و در یک روز تحویل داده می شود.

البته ، ما رقابتی ترین نرخ خالص در بازار را به مشتری خود پیشنهاد و همچنین این شرکت هواپیمای اختصاصی با شش پرواز ویژه در هفته به طور مستقیم از دبی با بهترین قیمت در بازار ارائه می دهیم .

 

کشور عراق :

 

خدمات حمل و نقل هوایی از فرودگاههای مهم ایران مانند فرودگاه امام خمینی تهران – تبریز- کرمانشاه – ارومیه – مشهد – به فرودگاهای نجف – کربلا – بغداد – اربیل ، سلیمانیه و … توسط این شرکت امکان پذیر می باشد .

 

  • ارایه خدمات حمل هوای کالاهای خطرناک و حساس.
  • ارایه خدمات حمل و نقل کالاهای اضافه وزن و حجم.
  • ارایه خدمات ترخیص گمرکات فرودگاه ها.
  • ارایه خدمات حمل و نقل مستقیم ، بارگیری و بسته بندی.
  • ارایه خدمات حمل و نقل زمینی توسط کامیون های تجاری بیمه شده.
  • ارایه خدمات مرجوعی به کشورهای همسایه .
  • ارایه خدمات و  مجوز برای حمل و نقل کالاهای پزشکی ، سیگار ، دستگاه های کارت خوان ،  انواع ماینر و کلیه کالاهایی که ممکن است در مرزها با مشکل روبرو شوند.
  • ارایه خدمات ویژه برای نمایندگان و کلیه شرکت ها ، آزمایشگاه ها و کارخانه ها
  • در دسترس بودن خدمات کنترل کیفیت و بازرسی.